Tuesday, April 20, 2010

Misterul cauciucului umed din Ghiroda

Pentru ca nu avem poze de poveste,va propun o poveste de poze.Totul a inceput de la acest anunt postat la Bursa Locala:

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...&start=1250

Misterul cauciucului umed din Ghiroda

Acest cauciuc are o poveste foarte interesanta.Dupa ce am vazut pozele cu el,m-am hotarat sa iau legatura cu Ovii in vederea unei tranzactii.Am incercat sa-l contactez telefonic intr-o seara,dar centralista din sat plecase acasa.Asa am aflat ca Posta din Ghiroda are program numai pana la orele 18.00.Ghinion!Nu m-am lasat si am continuat demersurile de cautare a colegului forumist Ovii. Stiam ca in Ghiroda a fost montat si un telefon public.Am sunat la numarul respectiv si norocul meu,mi-a raspuns un satean care se afla in cabina.Era foarte socat,mi-a relatat ulterior,cand a auzit o sonerie in cabina.El era convins ca acea casuta de plastic montata in centrul satului era o toaleta ecologica(expresia lui a fost:"o buda din aia pe care o folosesc domnii de la oras sa-si faca nevoile").Din nefericire pentru mine nu am putut continua conversatia,de altfel foarte interesanta,pe care o aveam cu respectivul satean.Se pare ca procesul de defecare pe care l-am intrerupt cand am sunat,a luat o turnura intempestiva atunci cand am facut prezentarile de rigoare,deoarece interlocutorul meu mi-a declarat sec:"Domnule draga,deci dumneata esti roacherul ala satanist de cere tot vorbesc Ovii si Cata.Sunt asa de emotionat ca m-am scapat in nadragi..."

Toate puntile de comunicare cu Ghiroda fiind taiate,mi-am luat inima in dinti si motorul de enduro,si am plecat pe drumul forestier care leaga Timisoara de Ghiroda.Am ajuns,la lasarea serii in acest pitoresc catun.Era o atmosfera bucolica.Bastinasii stateau la porti imbracati in costume populare specifice zonei:treninguri ADIBAS si slapi de guma.Oameni simpli cu bucurii simple:Pro TV si seminte Nutline.Dupa cativa metri,am ajuns si in centrul satului unde i-am intrebat pe cativa localnici unde este punctul de informare turistica.S-au uitat ciudat la mine dar dupa ce le-am dat niste gume de mestecat Turbo cu poze de masini au devenit mult mai cooperanti,au lasat coasele jos si m-au indreptat spre birtul din sat.Mi-am parcat motorul in fata birtului langa cei cativa cai si magari care isi asteptau stapanii sa iasa de la baut.

Cum am intrat in birt,am dat cu ochii de un portret de-al meu agatat deasupra barului.Stiam ca sunt respectat pe sate,dar m-a surprins sa vad aceasta dovada de respect in acest satuc uitat de timp.Cand m-am apropiat,am vazut si ce scria sub portretul meu:"Cautat mort sau viu!Recompensa 2 saci de porumb si o sticla de monopol.Semnat:Ovii si Cata."Norocul meu a fost ca bastinasii sunt analfabeti si n-au inteles mesajul.Ei vazand portretul deasupra barului au crezut ca in poza este Regele Banatului!Toate privirile mesenilor s-au indreptat spre mine,dupa aceea spre poza si dupa aceea din nou catre mine.Ca la un semn,au ingenuncheat cu totii si stateau cu capetele plecate si cu caciulile de astrahan in mana.Am incercat sa stabilesc o comunicare cu ei.Va redau,aproximativ,dialogul care a avut loc:

-Salut,prieteni.
-Sa traiti,Maria Ta!!!
-Cine-i birtasul aici?
-Eu,Majestate!
-Prietene,il cunosti cumva pe un baiat Ovii care are un cauciuc de vanzare?
-Ma scuzati,Maria Ta,este vorba de Ovii care-i frate cu Cata al lu' Dizabluitu' din capul satului?
-Da,prietene.Il stii bine?
-Il stiu foarte bine,Luminatia Voastra.Chiar acum cateva zile i-am dat balegar!!
-I-ai dat balegar?!?Sa inteleg,prietene,ca esti producator si/sau distribuitor de fertilizator natural?
-Nu inteleg ce spuneti,Maria Ta,eu i-am dat balegar pe curba!
-Prietene,poti fi mai explicit?Cum adica i-ai dat balegar pe curba?
-Maria Ta,am auzit ca la oras,la Timisoara,cand il depasesti pe unu',se spune ca i-ai dat fum.La noi,aici in Ghiroda,drumurile nu sunt asa de curate ca la oras.Seara,cand vin vacile de pe islaz si traverseaza drumul,mai fac cate,ma scuzati Maria Ta de cuvantul urat,o baliga.Noi cand venim de la coasa cu motoarele si intram pe drumul principal,dam cu rotile in,ma scuzati Maria Ta,in baliga si se depune in santuletele de pe cauciuc.
-Inteleg,prietene.La voi in sat,toate motocicletele sunt pline de balegar care se depune si in amprenta de pe anvelope.In cazul unei accelerari mai puternice pe viraj,forta centrifuga arunca fertilizatorul natural in fata oponentului aflat in spatele tau.Acum inteleg expresia"i-am dat balegar"!
-Cum spuneti Luminatia voastra.
-Si eu,care credeam ca este un cauciuc racing de ploaie,mai ales ca l-am vazut umed in poze.
-Nu,Maria Ta.Ovii nu prea stie pe curbe cu centripeta,cum ii spuneti Luminatia Voastra asa ca el are tot timpul gumele pline,ma scuzati Majestate,de balegar.Acuma cand a vrut sa vanda guma,l-am ajutat si eu sa care vreo 50 de galeti de apa de la fantana s-o spele.Am frecat la ea cu peria de sarma de ne-o luat slogul,mai ales ca trebuia sa vina fotograful de la oras sa-i faca poza sa o puna pe Internat!
-Se spune Internet,prietene,nu Internat.
-Ma scuzati,Luminatia Voastra.Va rog sa nu-i puneti pe bikeri sa-mi taie capul.
-Stai linistit,prietene.Apropos,aveti vreun Internet Cafe in sat?Trebuie sa trimit un mail.
-Imi cer scuze,Maria Ta.In Ghiroda nu avem Internet Cafe.Avem doar un Internet Rachie de Pruna acasa la Ovii.
-Bine,prieteni.Ne vedem in curand!
-Sa ne traiti,Maria Ta!!!

Asa s-a incheiat vizita mea in Ghiroda soldata cu dezlegarea misterului cauciucului umed.Am plecat spre metropola,nu inainte de a le promite satenilor ingenunchiati ca la proxima vizita le voi povesti cum l-am batut pe Chuck Norris,care dupa bataia incasata a facut cerere de inscriere in Timisoara Choppers.

1 comment:

  1. Nu pot sa cred.....Am ras singur vreo 15 minute

    ReplyDelete